Usein kysyttyjä kysymyksiä verkkosivuston julkaisun jälkeen

Opas - FAQ verkkosivut

1. Verkkosivuston käyttäminen ja hallinta

Kirjoita verkkosivustosi URL-osoitteen loppuun /wp-admin ja mene sivustolle. Käytä kirjautumiseen lähettämiämme tunnuksia. Jos et ole vielä saanut kirjautumistunnuksiasi, ota yhteyttä sivustosi kehittäjään tai lähetä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@topborn.com.

Kyllä. Voit tehdä pieniä muutoksia, kuten muokata kuvia ja tekstejä, erillisessä oppaassa kuvattujen ohjeiden mukaan. Jos haluat tehdä isompia muutoksia, ole meihin yhteydessä, jotta voimme toteuttaa muutokset vahingoittamatta esimerkiksi verkkosivuston rakennetta ja SEO-ominaisuuksia.

Voit aina palata sivuston aikaisempiin versioihin erillisessä oppaassa kuvattujen ohjeiden mukaisesti. Jos huomaat suuremman ongelman, jota et osaa korjata itse, ota meihin yhteyttä. Voit ottaa yhteyttä sivustosi rakentaneeseen web-kehittäjään tai lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@topborn.com.

Voit ottaa yhteyttä sivustosi rakentaneeseen web-kehittäjään tai lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@topborn.com.

Jos sivustosi ei toimi oikein, ota mahdollisimman pian yhteyttä sivustosi rakentaneeseen web-kehittäjään tai lähetä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@topborn.com. Liitä mukaan perusteellinen selvitys havaitsemistasi ongelmista.

2. Sivuston turvallisuus ja ylläpito

Jos verkkosivustosi isännöinti on meillä, luomme säännöllisesti varmuuskopioita verkkosivustostasi; sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos verkkosivustoasi isännöi jokin muu palveluntarjoaja kuin Topborn, ota yhteyttä heihin.

Meidän rakentamillamme ja isännöimillä verkkosivuilla on aina aktiivinen SSL-sertifikaatti. Huolehdimme myös SSL-varmenteen uusimisesta, joten sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Kun kehitämme verkkosivustoasi, rakennamme aina roskapostisuojauksen, joten sinun ei tarvitse tehdä lisätoimenpiteitä roskapostien tai yhteydenottolomakkeen lähettämisen estämiseksi. Jos alat saamaan verkkosivustojesi kautta epäilyttäviä sähköposteja ja yhteydenottoja, ota meihin yhteyttä, niin tutkimme ongelman.

3. Verkkosivuston käytön opastus ja päivitykset

Emme tarjoa koulutusta verkkosivustojen käyttämiseen tai muokkaamiseen. Meillä on kirjallinen opas, jossa selitetään yleisimmät prosessit verkkosivuston käyttämisestä. Jos sivustollasi on ominaisuuksia, joita ei käsitellä tässä oppaassa, tai jos sinulla on muita verkkosivuston muokkaukseen liittyviä kysymyksiä, voit aina ottaa meihin yhteyttä saadaksesi lisäohjeita.

Sivuston julkaisun jälkeen Topborn sitoutuu tarjoamaan tukea ja ylläpitoa seuraavien ehtojen mukaisesti:

– Sopimuksen mukainen toiminnallinen perustuki (esim. virheenkorjaukset) 30 päivän ajan toimituksen jälkeen, ilman lisäkustannuksia.

– Laajennettu tuki tai ylläpito voidaan tarjota lisämaksusta erillisen tukisopimuksen perusteella.

4. Verkkosivuston analytiikka ja suorituskyky

Näet verkkosivustosi kävijämäärän kirjautumalla sisään asiakasportaaliimme, johon olemme integroineet Google Analyticsin. Portaalista löydät yleiskatsauksen, joka näyttää kuinka monta ihmistä vierailee verkkosivustollasi joka päivä, viikko ja kuukausi. Jos sinulla ei ole pääsyä portaaliimme, ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua tilin luomisessa.

Asiakasportaalimme tilastot päivittyvät joka päivä, joten voit seurata sivustosi menestystä päivittäin.

Asiakasportaalistamme näet konversioiden määrän. Lisäksi näet, kuinka moni kävijä on suorittanut tärkeiksi määrittämiämme toimintoja, kuten esimerkiksi klikannut puhelinnumeroa, täyttänyt yhteydenottolomakkeen tai klikannut sähköpostiosoitetta verkkosivuilla.

Otamme yleensä asiakkaillemme käyttöön Google Analyticsin, jotta voit seurata verkkosivustosi suorituskykyä asiakasportaalissamme. Jos tarvitset apua mittareiden ymmärtämisessä, lue Google Analytics -artikkeli tai ota meihin yhteyttä.

5. SEO (Hakukoneoptimointi)

Ei. Yleensä kestää jonkin aikaa, ennen kuin hakukoneet, kuten Google, indeksoivat uuden verkkosivuston. Tämä prosessi voi kestää muutamasta päivästä muutamaan viikkoon, riippuen esimerkiksi sivuston koosta, rakenteesta ja muista SEO-asetuksista.

Hakukoneet, kuten Google, indeksoivat verkkosivustoja keräämällä tietoja niiden sisällöstä ja tallentamalla ne hakemistoon. Indeksoitumisen jälkeen verkkosivustosi on ikään kuin lisätty Googlen ”kirjastoon”, jolloin se on hakukoneen käyttäjien löydettävissä hakutuloksissa.

Jos verkkosivustosi on äskettäin julkaistu, se ei ehkä ole ehtinyt indeksoitua. Jos sivusto on jo indeksoitu, heikko löydettävyys voi johtua siitä, että sivustosi ei ole vielä sijoittunut etsimiesi avainsanojen mukaan. Hallinnoimme SEO-strategiaa parantaaksemme tätä ajan myötä, mutta on normaalia, ettei sivusto sijoitu heti julkaisun jälkeen.

Pääsääntöisesti hoidamme kaikki tekniset hakukoneoptimointiin liittyvät työt. Jos kuitenkin haluat lisätä uutta sisältöä, muistathan noudattaa yleisiä SEO-ohjeita, kuten käyttää pääavainsanojasi luonnollisesti, pitää sivustosi hyvin jäsenneltynä ja välttää sisällön päällekkäisyyttä/kopioimista muilta sivustoilta.

Metaotsikot ja metakuvaukset ovat lyhyitä tekstejä, jotka näkyvät hakutuloksissa. Olemme jo määrittäneet ne puolestasi, mutta jos teet muutoksia sivuihisi, joskus myös metatiedot on hyvä päivittää vastaamaan uutta sisältöä. Sopivat metaotsikot ja metakuvaukset ovat tärkeä osa hakukoneoptimointia, joten suosittelemme keskustelemaan kanssamme ennen muutosten tekemistä.

Ei. Hallinnoimme tätä prosessia puolestasi Google Search Consolen kautta. Jos kuitenkin lisäät paljon uutta sisältöä, suosittelemme päivitysten lähettämistä varmistaaksesi, että Google tunnistaa muutokset mahdollisimman nopeasti.

Selkeää sääntöä ei ole, mutta säännölliset päivitykset osoittavat Googlelle, että sivustosi on aktiivinen ja relevantti. Uusien blogitekstien lisääminen, vanhan sisällön päivittäminen tai uusien palvelusivujen lisääminen voivat auttaa pitämään verkkosivustosi Googlen silmissä aktiivisena.

Tekstien muokkaaminen voi vaikuttaa hakukoneoptimointiin. Pieniä muutoksia voi yleensä tehdä huoletta, mutta suurempia muokkauksia suunnitellessasi kannattaa ensin ottaa meihin yhteyttä. Tällaisia ovat esimerkiksi otsikoiden tai palveluiden pääkuvausten vaihtaminen. Näin pystymme varmistamaan, että muutokset eivät vaikuta negatiivisesti sivustosi optimoitumiseen.

Ulkoasun muutokset voivat vaikuttaa hakukoneoptimointiin, jos sivuston rakenne muuttuu merkittävästi tai URL-osoitteet muuttuvat. Ota aina yhteyttä meihin ennen kuin teet suuria muutoksia varmistaaksesi, että hakukonesijoituksesi säilyvät.

Etkö saanut vastausta kysymykseesi? Ota yhteyttä, niin autamme sinua.

Viimeisimmät artikkelit

Haluatko, että sinuun otetaan yhteyttä?

Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA: lla, ja siihen sovelletaan Googlen tietosuojakäytäntöä ja käyttöehtoja.

Hakukoneoptimointi.

Google Ads.

Verkkosivukehitys.

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä varmistaakseen, että saat parhaan käyttökokemuksen verkkosivustollamme. Jatkamalla hyväksyt tämän.